Ir al contenido

Actualidad

Sanitat presenta els nous serveis preventius a Crevillent que suposen una millora sense precedents

Sanitat presenta els nous serveis preventius a Crevillent que suposen una millora sense precedents

  • El Govern del Canvi compleix amb els seus objectius de seguretat sanitària. La ciutadania de Crevillent està hui més protegida que mai, ja que a la consecució en aquesta legislatura del retorn de l'ambulància 24h se li suma una nova licitació de serveis preventius

Crevillent (17/03/2023).- El 16 de març, en la plaça de la Constitució, es va presentar l'empresa concessionària de la licitació per als serveis preventius del municipi, al costat d'una exhibició dels tres models d'ambulància que es podran veure a partir d'ara en tots els esdeveniments multitudinaris esportius, culturals, festius, o de qualsevol altra índole, que se celebren en la localitat.

En tots aquests casos, la ciutadania comptarà amb uns serveis preventius adequats a les necessitats de Crevillent per a la ràpida atenció sanitària. A més, comptar amb els serveis d'un tècnic municipal d'Emergències, facilitarà la coordinació i plantejament per a oferir els millors serveis en funció de la naturalesa de l'esdeveniment.

L'alcalde de Crevillent, José Manuel Penalva, ha declarat que “amb aquesta contractació el Govern del Canvi ha aconseguit cobrir amb l'atenció preventiva tots els esdeveniments principals que es dugueren a terme en el municipi, així com uns altres que es puguen organitzar més endavant. Pensem sempre en com millorar la qualitat de vida de la gent del nostre poble, i això implicava millorar l'atenció sanitària”.

La contractació té un pressupost aproximat d'uns 100.000€ i compta amb tres models diferents de vehicles. El model A1 s'utilitza per al transport individual i compta amb el Suport Vital Bàsic, això implica la possibilitat d'estabilitzar al pacient fins a arribar a l'hospital. A més, aquest model, en ser més xicotet en grandària, té major facilitat per a maniobrar per carrers estrets. Per part seua, el model A2 és major en grandària i també compta amb el servei de Suport Vital Bàsic i dos tècnics sanitaris. Quant al model superior, en el seu interior es troba un equip mèdic complet, la qual cosa implica la presència d'un doctor o doctora i de diversos infermers o infermeres.

L'ús de l'un o l'altre model el valorarà l'empresa en coordinació amb el tècnic municipal d'Emergències. Els factors són diversos, com la quantitat de gent que assistirà, la ubicació o el nivell de risc per tipus d'activitat.

La regidora de Sanitat, Gema Candelaria, ha indicat que “des de Sanitat estem molt contents pel treball realitzat durant aquesta legislatura. Encara que el risc zero és impossible, ara els crevillentins i crevillentines estan més protegits que mai. Hem recuperat l'ambulància 24 hores, que portàvem 10 anys sense tindre-la, i amb el tècnic d'emergències i l'empresa que ofereix els serveis preventius, hem complit amb els objectius”. L'edil també ha fet una crida a totes les associacions locals perquè avisen de les seues activitats amb la finalitat de poder oferir-los aquest servei d'ambulàncies.

Per part seua, la directora de Ambumed (Ambulàncies del Mediterrani), Adoración Rodríguez Moreno, ha assegurat que aquest servei garantirà a la ciutadania de Crevillent la ràpida atenció sanitària i cures apropiades des del succés en qüestió fins al seu ingrés en el centre sanitari corresponent. Així mateix, afig que tots i totes podran ser testimonis dels serveis que ofereixen durant aquesta Setmana Santa 2023.

Finalment, s'ha acordat amb l'empresa concessionària contractar professionals locals per a reforçar la seua plantilla en cas necessari. Pel que la ciutadania que compte amb el títol de tècnic d'emergències o posseïsca un grau en infermeria o medicina, podrà enviar el seu currículum a sanidad@crevillent.es, des d'on se li remetrà a l'empresa.

 

Sanidad presenta los nuevos servicios preventivos en Crevillent que suponen una mejora sin precedentes

  • El Govern del Canvi cumple con sus objetivos de seguridad sanitaria. La ciudadanía de Crevillent está hoy más protegida que nunca, ya que a la consecución en esta legislatura del regreso de la ambulancia 24h se le suma una nueva licitación de servicios preventivos

Crevillent (17/03/2023).- El 16 de marzo, en la plaza de la Constitución, se presentó la empresa concesionaria de la licitación para los servicios preventivos del municipio, junto a una exhibición de los tres modelos de ambulancia que se podrán ver a partir de ahora en todos los eventos multitudinarios deportivos, culturales, festivos, o de cualquier otra índole, que se celebren en la localidad.

En todos estos casos, la ciudadanía contará con unos servicios preventivos adecuados a las necesidades de Crevillent para la pronta atención sanitaria. Además, contar con los servicios de un técnico municipal de Emergencias, facilitará la coordinación y planteamiento para ofrecer los mejores servicios en función de la naturaleza del evento.

El alcalde de Crevillent, José Manuel Penalva, ha declarado que “con esta contratación el Govern del Canvi ha conseguido cubrir con la atención preventiva todos los eventos principales que se llevaran a cabo en el municipio, así como otros que se puedan organizar más adelante. Pensamos siempre en cómo mejorar la calidad de vida de la gente de nuestro pueblo, y eso implicaba mejorar la atención sanitaria”.

La contratación tiene un presupuesto aproximado de unos 100.000€ y cuenta con tres modelos diferentes de vehículos. El modelo A1 se utiliza para el trasporte individual y cuenta con el Soporte Vital Básico, esto implica la posibilidad de estabilizar al paciente hasta llegar al hospital. Además, este modelo, al ser más pequeño en tamaño, tiene mayor facilidad para maniobrar por calles estrechas. Por su parte, el modelo A2 es mayor en tamaño y también cuenta con el servicio de Soporte Vital Básico y dos técnicos sanitarios. En cuanto al modelo superior, en su interior se encuentra un equipo médico completo, lo que implica la presencia de un doctor o doctora y de varios enfermeros o enfermeras.

El uso de uno u otro modelo lo valorará la empresa en coordinación con el técnico municipal de Emergencias. Los factores son diversos, como la cantidad de gente que asistirá, la ubicación o el nivel de riesgo por tipo de actividad.

La concejala de Sanidad, Gema Candelaria, ha indicado que “desde Sanidad estamos muy contentos por el trabajo realizado durante esta legislatura. Aunque el riesgo cero es imposible, ahora los crevillentinos y crevillentinas están más protegidos que nunca. Hemos recuperado la ambulancia 24 horas, que llevábamos 10 años sin tenerla, y con el técnico de emergencias y la empresa que ofrece los servicios preventivos, hemos cumplido con los objetivos”. La edil también ha hecho un llamamiento a todas las asociaciones locales para que avisen de sus actividades con la finalidad de poder ofrecerles este servicio de ambulancias.

Por su parte, la directora de Ambumed (Ambulancias del Mediterráneo), Adoración Rodríguez Moreno, ha asegurado que este servicio garantizará a la ciudadanía de Crevillent la pronta atención sanitaria y cuidados apropiados desde el suceso en cuestión hasta su ingreso en el centro sanitario correspondiente. Asimismo, añade que todos y todas podrán ser testigos de los servicios que ofrecen durante esta Semana Santa 2023.

Por último, se ha acordado con la empresa concesionaria contratar a profesionales locales para reforzar su plantilla en caso necesario. Por lo que la ciudadanía que cuente con el título de técnico de emergencias o posea un grado en enfermería o medicina, podrá enviar su currículum a sanidad@crevillent.es, desde donde se le remitirá a la empresa.